Op weg naar Ko Chang...

16 mei 2015 - Bangkok, Thailand

Kwart over 6; de wekker gaat. Buiten schijnt de zon al over het wijk waar ons hotel staat en aan de mensen te zien is het alweer warm. Ik heb gisteravond de tassen al gepakt dus na het ontbijt het het uitschenken kunnen we direct naar het afgesproken punt waar we opgehaald worden om naar Ko Chang te gaan. Gelukkig ligt dit maar 200 meter verderop. Volgens goed Hollands gebruik zijn we wat eerder dan afgesproken en volgens goed Thais gebruik is de 'taxi' wat later. Maar goed we hebben vakantie dus ' who cares'. We worden opgepikt Door een mijnheer in een Pickup. Relaxed rijden naar Ko Chang dachten we nog. Echter, de Pickup stopte nog een aantal keer en al snel zaten er 10 man in de auto. 2 voorin, 4 achterin en nog eens 4 in de laadbak. Normale manier van vervoer hier.
We worden gedropt bij een grote rotonde en de chauffeur stapt zonder iets te zeggen in en met gierend rubber gaat hij ervandoor. Bijzonder wwer. Maar er staat ook een grote rode bus klaar, dus ik neem aan dat we daarmee naar Ko Chang zullen gaan. Er worden steeds meer mensen gedropt en het is best druk zo op de vroege ochtend op zomaar een rotonde in Bangkok. Daar verschijnen er 3 dames en een heer, de chauffeur zo blijkt. Tassen, koffers en rugzakken in de bagageruimte en iedereen zoekt een plekje in de bus. We bekijken onze medereizigers eens. Allerlei nationaliteiten, maar wat een types... De backpackers op Khao San Road zagen er schoner en verzorgder uit dan dit zooitje ongeregeld. Op een paar nagelaten, dan. De bus wordt gestart en onderweg gaan we....op weg naar Ko Chang.