Bangkok, een stadsgezicht

15 mei 2015 - Bangkok, Thailand

Ik had er al een artikel over gelezen en ook hier in Bangkok spreekt men erover.... De zogenaamde rooftop bars. Een bar of bar annex restaurant op grote hoogte met 360 graden zicht op de stad Bangkok. Er zijn er verschillende zo hebben we de meest exclusieve bezocht (61e verdieping van het Banyan Tree Hotel), leek ons geweldig maar toen we aankwamen was de bar nog gesloten en we schrokken ook wel een beetje van het prijspijl: euro 14 voor een huiswijntje.... op het dak van een ander hotel is het uitzicht bijna gelijk en Nederlanders als we zijn gaan we opzoek naar een vriendelijker geprijsde rooftop bar. Met de taxi naar Silo, de buurt waar ook de beroemde nachtmarkt Patpong is met zijn vele gogo -bars. We werden netjes afgezet bij het United Centre gebouw, geen hotel dus loopt het wat ongemakkelijk naar binnen. Het blijkt een kantorencomplex te zijn. Als ik de beveiliger vraag naar 'Cloud 47' blijkt dat een soort van codewoord te zijn. We worden meegenomen en naar de andere kant van het gebouw geloodst waar toegangspoorten a la het centraal station staan. De arbeiders checken hier in en uit met hun pasjes en de vakantievierders worden door een vriendelijke dame met een apart pasje binnengelaten. We worden een lift in gedirigeerd en de dame drukt op de knop van de 47e verdieping. Een paar tellen later openen de liftdeuren zich een zien we een in neon verlichtte bar met volledig wit interieur. Vet! We zitten aan een rafel, bijna tegen de buitenste rand aan. Eigenlijk ben ik blij dat we daar niet zitten want hoogtes zijn niet mijn sterkste kant. Het uitzicht is spectaculair; 360 graden Bangkok en dat onder het genot van een drankje en heerlijke sushi. We sluiten de avond af met een bezoekje aan Patpong, maar dat valt eigenlijk in het niets bij de spectaculaire ervaring op hoogte. We gaan zeker terug naar Cloud 47.