Gemak dient de mens...

24 maart 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Behalve de kerk is er nog zo'n Amerikaans fenomeen. De drive-in of de drive-through.... of zoals in de States ook wel genaamd de "drive-thru". Met name in de wat grotere dorpen maar ook in de steden kan je geen straat voirbij of doorrijden zonder dat je deze voorziening passeert. We kennen natuurlijk in Nederland allemaal de fastfoodrestaurants zoals McDonald's, Burger King, Kentucky Fried Chicken en Subway die een drive-inservice aanbieden. In Amerika gaat het nog een stapje verder.
Zo zijn wij op onze route diverse drive-thru banken, restaurants (en dan geen fastfood), bioscopen, apotheken en zelfs kerken tegengekomen waar iemand letterlijk met een auto doorheen kan rijden om bediend te worden. En in het geval van de kerk dan wel in levende lijve.
Juist in een land waar obesitas volksvijand nummer 1 aan het worden is hoop je meer mensen op de fiets te zien stappen of even met de benenwagen naar de apotheek te zien gaan. Niets van dat alles, de drive-thru of drive-ins schieten als paddestoelen uit de grond.
De meest vreemde versie zagen we in een heel klein dorpje in New Mexico; de drive-in tattoo shop. Helaas mocht ik geen foto's maken maar met enige verbeelding zie je het voor je.... Macho import-Mexicaan komt in een oude El Camino begeleidt door een luide hardcore rap aangereden, zongebruinde linkerarm al uit het raampje hangend. Gezien de overige tatoeages is dit niet zijn eerste bezoekje aan dit - zo op het eerste gezicht - niet erg hygienische shopje. Klein mannelijk gesprekje over wat er op de getaande huid aangebracht moet worden, enige discussie over het bedrag en daar verdwijnt de in de inkt gedoopte naald. De eerste lijn wordt gezet.....onderwijl wordt er door de bestuurder met de rechterhand een papieren zak van de KFC geopend en wordt er vervolgens driftig aan een stukje fastfood geknaagd.
De drive-thru, gemak dient de mens.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa en Ma:
    25 maart 2016
    Dit is het denk ik het laatste reisverhaal we zullen het missen en ik denk vele met mij, ze waren mooi en interessant . De Camper ingeleverd die jullie langs mooie plekjes heb gebracht. Nu nog 3 dagen genieten in Las Vegas en dan zit het er weer op. Geniet nog paar dagen en tot ziens.