Verjaardag op Koh Chang. ..

20 mei 2015 - Koh Chang, Thailand

Hoera, jarig in Thailand, jarig op Koh Chang. Heerlijk uitgeslapen tot 9 uur, gedoucht en daarna heerlijk ontbeten. Pannenkoekje met banaan, bordje met fruit, joghurt met muesli, glaasje vruchtensap en een kopje thee. Terug in onze bungalow is het bed prachtig versierd met een tekst geheel uit bloemblaadjes gemaakt, een van handdoeken gevouwen olifant (mijn favoriete landdier) en een klein rood pakketje. In dit pakketje zit een zilveren ketting met daaraan een zilveren Thais olifantje. Zo mooi!
We gaan net onze scooter een ritje maken over het eiland en rijden naar White Sand Beach. 1e stop bij een koffieshop voor een heerlijke iced moccachino, heerlijk verkoelend want het is al 38 graden....
2e stop is bij een huis met schattige Thai Ridgeback puppies, die Hans gisteren tijdens zijn scooter ritje heeft ontdekt. Er zijn twee pikzwarte pup jes die ik Elvis en Lula Mae heb genoemd. Wat een dotjes. ... Na de knuffelsessie rijden we verder en stoppen we even om een flesje benzine te kopen. Tanken doe je hier aan huis, bij eenieder die wat flesjes benzine te koop aanbiedt. Een liter benzine in een fles waar eerder whiskey of iets dergelijks in heeft gezet voor 30 Bath, nog geen 80 Eurocent. Door gaan we naar Bang Bao, de pier waar ik gisteren ben afgevaren. Daar eten we een kleinigheidje en nemen er een verkoelend drankje bij. Lekker relaxed, zo je verjaardag vieren! We rijden terug naar het resort. Wanneer ik de koelkast open doe om een flesje water te pakken zie ik een speciaal gemaakte taart staan; nog een cadeautje van Hans.

1. Pa en Ma:
    21 mei 2015
    Wat vervelend van die zee ziekte ,maar het snorkelen was wel leuk . En wat ben je verwend met je verjaardag . En ik zie nog steeds mooi weer 30 graden . Mooier dan bij ons , geniet er maar van. Groetjes Pa en Ma.