Khao San Road

14 mei 2015 - Bangkok, Thailand

Na een heerlijk spabubbelbad (op onze kamer) begeven we o s opgefrist en wel naar Khao San Road. Eenmaal buiten is van dat frisse weinig over want de warmte slaat direct toe. Gelukkig is het maar een klein stukje lopen.
Khao San betekent 'onbewerkte rijst' in het Thais. Voordat de straat een nekka voor rugzaktoeristen werd was de straat een belangrijke rijstmarkt in Bangkok. Nu is de straat gevuld met stalletjes met etenswaren, kleding, leerwaren, barretjes en straatvegers. Ik had mijn avondknabbeltje snel gevonden: een stalletje met gefrituurde sprinkhanen, meelwormen, kevers, schorpioenen en rupsen. Onder het motto bijna alles een keer gegeten te hebben (want er zijn echt uitzonderingen) een zakje sprinkhanen gekocht. Beetje sojasaus om te dippen en knagen maar.... kan niet zeggen dat het vies is maar Superlekker nou ook weer niet. Nadeel van die beesten is dat de pootjes een beetje tussen je tanden blijven zitten. Na dit knabbeltje en een rondje over de markt weer lekker gegeten bij een van de straatrestaurantjes. De avond afgesloten met een drankje, de cocktails zijn hier schandalig goedkoop.