Bangkok (vervolg)...

14 mei 2015 - Bangkok, Thailand

De Wat Pho.... is de grootste en oudste tempel  in Bangkok (80.000 vierkante meter) en biedt onderdak aan meer dan duizend Boeddha-vertoningen, dit is meer dan enige andere tempel in het land. Daarnaast is hier ook de grootste enkelvoudige Boeddha-vertoning te vinden: de liggende Boeddha. Deze liggende Boeddha is zesenveertig meter in lengte en vijftien meter in hoogte. De liggende Boeddha is rijkelijk versierd met bladgoud en met parelmoer op de ogen en voetzolen.
Net zoals bij alle andere tempels, musea en andere bezienswaardigheden in Bangkok is het hier ook druk. Veel toeristen maar ook veel Thai die hier komen bidden. De drukte is echter niets vergeleken met onze volgende stop: het Grand Palace. Hier is het dringen, alleen met het betere ellebogenwerk wurm je jezelf naar voren en dan moet je nog uitkijken voor de uuitsteeksels van elke parasol van de Chinees toeristen. Geen optie, we besluiten om morgenvroeg terug te gaan in de hoop dat het dan rustiger is. Het laatste stuk naar het hotel nemen we een taxi. Veel chauffeurs willen niet met de meter rijden maar gelukkig vinden we er toch 1. Zonder meter betaal je in ieder geval 2 keer de ritprijs van een ritje met meter....