Bangkok...

14 mei 2015 - Bangkok, Thailand

De Thaise naam voor Bangkok is Krung Thep. De volledige ceremoniële naam van de stad is: Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit.
Bangkok is daarmee recordhouder met de langste naam ter wereld.
ik hou het in ons reisverhaal gewoon bij Bangkok dat tikt en leest makkelijker.
het is vandaag wat bewolkt maar dat doet aan de temperatuur niets af, 33 graden in de ochtend. Onderweg zal dus menig drankje gedronken worden. We gaan op weg naar de rivier, de Chao Praya, en nemen daar een taxiboot en varen een stuk van de rivier af. Het zicht op Bangkok vanaf de rivier is zo anders. De hectiek van het alrijd aanwezige verkeer is weggevallen, dus het is ondanks alle longtailbootjes en vrachtschepen toch een soort van rustig. We stappen uit bij de Wat Arun, die helaas - vanwege restauratie - in de bamboe steigers staat. Met de Tuk-Tuk naar de Wat Pho. Elke keer is het flink afdingen met de Tuk-Tuk chauffeur die natuurlijk uit elke rit een slaatje willen slaan. Nou vind ik afdingen een heerlijk spel, dus ik ga de 'strijd' graag aan.