Grand Palace in de hitte en afkoelen in de shoppingmalls. ..

15 mei 2015 - Bangkok, Thailand

Na een lekker ontbijt lopen we de enorme hitte in. Het is heel zonnig dus het wordt zweten vandaag. We nemen een Tuk-Tuk naar het Grand Palace, waar het ongeveer even druk is als gisteren. Hans blijft buiten en ik besluit toch naar binnen te gaan. Het Grand Palace is zo ontzettend mooi, ik wil het eigenlijk niet missen. Dus worstel ik me Door de groepen Chinese toeristen die wederom gewapend met parasol slaafs de gids volgen. Ik volg de korte toer die ongeveer een uur duurt en geniet van het prachtige complex, de rijk uitgevoerde tempels met de gouden Buddhabeelden. Natuurlijk sla ik de meest heilige Buddha niet over; Lucky Buddha of te wel de smaragden Buddha. Echter klopt deze naam niet aangezien het beeld van jade is gemaakt, maar dit materiaal kende men nog niet toen het beeld zijn naam kreeg. Ik verlaat het Koninklijke Paleis en net voordat ik buiten ben zie ik 3 monniken in hun goudgele gewaden staan. Ik groet ze met respect en vraag of ik een foto mag maken. Alledrie geven ze aan dat dat mag. Zo gezegd zo gedaan en met een hartelijke groet verlaat ik het complex en de monniken. Buiten is het nog steeds onvoorstelbaar druk. Zoveel bussen met toeristen die allemaal het Paleis willen bekijken. Wij stappen in en taxi en laten ons voor nog geen 2 euro naar de andere kant van de stad rijden...Heerlijk die airconditioning!