De Hoover Dam en aankomst in Las Vegas

3 april 2013 - Hoover Dam, Arizona, Verenigde Staten

De camping bij Willow Beach is fantastisch gelegen aan een meer wat gevormd is door de Colorado rivier. Het temperatuurverschil met Williams, waar het 's nachts nog een graad of 5 gevroren had, en hier in Willow Beach is aanzienlijk. Hier hebben we de airco aan gehad. Tijdens ons ontbijt kijken we uit op hoge, grillig gevormde bergen en als we even later onderweg zijn zien we dat de woestijn in bloei staat. Ook dit deel van het land verrast ons weer.
Afslag Hoover Dam, een beetje techniek opdoen tijdens de vakantie kan geen kwaad. De dam werd gebouwd door zes aannemers, Six Companies,  die gezamenlijk de enorme klus aandurfden. Het was een te groot project voor slechts een enkele aannemer.
Het beton waarvan de dam is gebouwd werd in verticale kolommen gestort. Zou de dam niet in kolommen maar in een enkel blok zijn gestort zou het 125 jaar geduurd hebben voordat het beton was uitgehard. Het beton werd in speciaal gebouwde betonfabrieken, die vlak bij de canyon stonden, gemaakt. Via een kabelbaan, over de canyon, werd het beton gestort.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl