Voor de allerlaatste keer: Route 66

2 april 2013 - Willow Beach, Verenigde Staten

Williams, na een omweg terug op de 66. Het eerste stadje wat we op de 66 tegenkomen wst niet bestaat uit een Mainstreet met prachtige panden uit de oude tijd die er om smeken gerenoveerd en gerestaureerd te worden. Dit stadje leeft: restaurantjes, barretjes, winkels, motels, oude auto's en gekke koffiehuisjes en allemaal in route 66 stijl. Voordat we verder rijden maken we nog wat foto's en wandelen we op ons gemak door de gezellige hoofdstraat.
Een stuk verder op de route ligt Seligman, we gaan lunchen bij het Roadkill cafe. Het verhaal gaat dat wanner je 'in the early days' iets had aangereden, je dat mee kon nemen naar het cafe waar er een maaltijd van gemaakt werd. Eet smakelijk! De slogan van het restaurant is niet voor niets: you kill it, we grill it. We drinken cola uit een moonshine wekpot en eten allebij een gerecht met de naam van een platgereden dier. Gelukkig is onze maaltijd niet van het asfalt geschraapt...
Genoeg gegeten voor de rest van de dag, dat wordt een peanutbutter sandwich vanavond.
Seligman is onze laatste stop langs route 66, vanaf hier gaat zij richting Los Angeles en wij buigen af richting Las Vegas.