De Hoover Dam en aankomst in Las Vegas (deel 2)

3 april 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Om de werknemers midden in de woestijn te huisvesten werd een nieuwe stad gebouwd, Boulder City. In het weekend gingen de meeste werknemers hun zuur verdiende geld uitgeven in de kleine stad Las Vegas. In het midden van de dam loopt de staatsgrens van Nevada en Arizona. In het midden loopt ook een tijdsgrens. In Nevada is het pacific time en een uur later dan in Arizona waar de Mountain time geldt.  De dam is gebouwd tijdens de recessie jaren van 1930 tot en met 1936. Behalve dat we dam van bovenaf bewonderen boeken een ook een tour waarbij we het hart van de dam gaan bekijken en brluisteren. Wanneer we diep onder de grond zijn en omgeven door beton lijkt het of we de generatoren horen bulderen. Niets is minder waar.... het is het water van de Colorado rivier wat door de enorme waterleidingen gestuwd wordt.
Nu we in Nevada aanbeland zijn komt ook het einde van onze reis in zicht: Las Vegas. We maken het ons gemakkelijk en zoeken een camping vlakbij het depot waar we de camper moeten inleveren.