Bye bye Oklahoma, hello Texas

26 maart 2013 - Amarillo, Texas, Verenigde Staten

Een koude nacht, maar een strakblauwe lucht als we de gordijnen van de camper opendoen. Allereerst maar eens getankt want deze 3,5 liter zware motor lust wel een slokje. Via de I44 om Oklahoma City gereden opweg naar Yukon. Daar kan ik als rechtgeaarde Garth Brooks fan niet zomaar aan voorbij gaan. Over de Garth Brooks avenue gereden en natuurlijk een plaatje geschoten van de Garth Brooks watertoren. Yukon is er trots op geboorteplaats te zijn van deze country-held. Door naar Fort Reno waar we een beetje cultuur en historie gesnoven hebben. Een post waar in 1875 indianen van de Cheyenne en de Arapaho stammen gevangen gehouden werden nadat ze uit andere delen van Amerika weggehaald waren. Maar ook in de eerste en tweede wereldoorlog deed het fort nog dienst, o.a. als gevangenis en werkkamp voor duitse soldaten. Via Clinton waar Elvis Presley regelmatig in kamer 215 van het Trade Winds Motel verbleef naar Sayre, Erick naar Texola. De staatsgrens met Texas. Originele naam ook... Een spookstadje met een enome tekst op 1 van de gebouwen: No place like Texola.
Met het passeren van de staatsgrens lijkt ook de natuur te veranderen. De prairies en grazige weiden van Oklakoma maken plaats voor ruiger Cowboyland.