Een van de zeven wereldwonderen...

31 maart 2013 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Zo wordt de Grand Canyon ook wel beschreven en dat is precies waar we na ons bezoek aan Monument Valley naar toe gaan. Via Kayenta, Tuba City en Cameron rijden we naar de Grand Canyon. Weg zijn de desolate vlaktes, we rijden nu in het zeer bergachtige maar erg groene Kaibab National Forest. We gaan het park aan de oostzijde binnen en msken een korte stop voor een eerste indruk bij 'the Watchtower'. Alleen dit uitzicht is de 25 dollar entreegeld al waard. De enormiteit van de Canyon is onbeschrijfbaar. Na deze overweldigende kennismaking rijden we door naar Mather campground in de hoop daar een plekje voor de camper te kunnen bemachtigen, het is Spring break dus veel mensen hebben een paar dagen vrij. We hebben een plekje! Zonder stroom dat wel, maar dat mag de pret niet drukken. Een plekje verscholen tussen de bomen in het bos met een eigen kampvuur plaats. Omdat we weer een uur terug in de tijd zijn gegaan kunnen we de zonsondergang bekijken. We lopen naar Mather Lookout en zien daar behalve de zonsondergang een tweede deel van de Canyon. Wat een prachtig stuk natuur. Vanaf de lookout kijk je 30 tot 35 kilometer ver weg! Ver beneden ons zien we de Colorado rivier stromen en als eindedagdtoetje komen we 3 Wapiti's tegen.