Monument Valley

31 maart 2013 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Vandaag maken we een trip naar het hart van het Wilde Westen en John Wayne's tweede thuis. Het is de plaats waar menig commercial en talloze films zijn opgenomen. Wanneer je vanuit Utah over de 163 komt aanrijden is het beroemde beeld van de lange rechte weg en het silhouet van de honderden meters hoge pilaren niet te missen: Monument Valley.
We betalen de $5 entree voor het park. De parkranger vertelt ons dat het helaas niet mogelijk is met een camper de 17 mile lange Valley Drive te maken, de weg is te slecht. Natuurlijk kunnen we wel een tour boeken. De dame van de tourdesk vertelt ons vriendelijk en zonder met haar ogen te knipperen dat een uurtje touren langs de pilaren 75 dollar kost en voor de wat langere tour mogen we 85 dollar per persoon neertellen. We betalen graag maar aan uitbuiterij doen we niet mee. Wij hebben ons kodak-moment als we met een lekkere kop koffie buiten op een terras in de zon zitten, met uitzicht op de drie meest bekende buttes (rotsen) die elk zo ongeveer 300 meter hoog zijn. De eenzame rotsen zijn omgeven door een desolate vlakte, niets anders dan woestijn.