Een stukje jungle...

22 mei 2015 - Koh Chang, Thailand

De weg die langs de kust van Koh Chang voert kent 1 stukje wat landinwaarts gaat. Dit strookje weg van ongeveer 7 kilometer voert je langs de huisjes van het dorpje Klong Son, vele bananenbomen, rubberboomplantages, bomen met daarin zware rijpe Durian vruchten maar ook rambutan, de Thaise lychee. Vruchten in overvloed. Daarnaast rij je door onvervalste jungle, met muggen, slangen, spinnen en andere onvervalste griezels. Hier een jungletocht maken lijkt me geweldig maar gezien het nog steeds 35+ aan graden Celcius is en ik geen bergschoenen bij me heb laat ik dit plan varen. Op de scooter bevalt prima, zeker de rijwind is leer. Niet dat deze verkoelend werkt , want het is net een föhn. De weg eindigde bij een waterval. Hoewel het regenseizoen is staat er geen water in de poel. We rijden nog even naar het olifantenkamp. Op een olifant rijden willen we niet maar ik heb gehoord dat je kan helpen bij het badderen van deze prachtige dieren. Na een kwartiertje ' lullen als brugman' heb ik het voor elkaar. Normaal gesproken mag je soms een olifant wassen als je een trek met ze gemaakt heb. Ik heb uitgelegd (met veel gebaren en een paar Thai woorden) waarom ik dat niet wil. Morgen mag ik met de mahout mee naar de rivier om een olifant te wassen.
Onderweg de scooter even gestopt voor een lekker hapje. Een heerlijk bord Pad Thai met kip. Genieten!
In het hotel aangekomen eerst een duik in het zwembad om vervolgens lekker tot 7 uur een boek te lezen op een bedje aan het strand. In de avond met de scooter naar White Sand Beach gereden en naar een visrestautantje geweest waar we al een keer eerder hebben gegeten; grote Tiger garnalen, spicy coquilles, een noodlot met kleine garnalen. Heerlijk.