Sneeuwstorm Virgil

24 maart 2013 - Joplin, Missouri, Verenigde Staten

De prairies van Illinois achter ons latend verwelkomen we de staat Missouri met de modderige banken van de rivier de Mississippi. Behalve de modderige banken van de Mississippi ook de heuvels van de Ozarks en sneeuw.... heel veel sneeuw. Sneeuwstorm Virgil teistert het Mid-Westen en wij zitten er middenin. Door de sneeuw zijn we genoodzaakt de camper op een parkeerplaats aan de kant te zetten. We hebben voor de zekerheid nog even wat brandstof ingenomen dus kan het bij extreme omstandigheden in de camper lekker warm blijven. We staan ook vlakbij een Burger King geparkeerd en daarmee de hele dag verzekerd van koffie, frisdrank en burgers! Het wachten begint, hulpdiensten rijden af en aan. Onder het genot van een zak marshmallows volgen we de gebeurtenissen buiten. Na 2.5 gaat het minder hard sneeuwen en maken grote sneeuwruimers de wegen sneeuwvrij. We besluiten om de interstate op te draaien en deze zo lang mogelijk te volgen. Contact met Nederland leert ons dat Virgil voorlopig nog even blijft hangen. De interstate blijkt goed berijdbaar, we laten Route 66 vandaag voor wat 't is. Rustig aan rijden we naar Springfield en daarna het laatste stukje naar de camping in Joplin.