Show me the way to.... New Mexico

27 maart 2013 - Amarillo, Texas, Verenigde Staten

De weg naar Amarillo hebben we gisteren ontdekt en bereist en daarmee is de tijd om verder naar het Westen te trekken aangebroken, maar niet voordat we een paar mile omrijden om de Palo Duro Canyon te bewonderen. Wonderbaarlijk, hier ligt de op twee na grootste canyon van de USA zomaar in de panhandle van Texas. Vlaktes tot aan de horizon en hier sta je midden tussen de roodgekleurde kliffen en rotsformaties. Na het betalen van de parkfee, een luttele 5 dollar p.p, mogen we met de camper de route door de canyon rijden. De route is prachtig en je hoeft helemaal geen grote verbeelding te hebben om ook hier weer de bizons te zien grazen en de indianen te zien jagen of luierend voor hun tipi te zien zitten. Na 1.5 uur rijden we het park weer uit onderweg naar een hedendaagse maar must see stop nabij Amarillo: de Cadillac Ranch. In 1974 zijn door kunstenaar Stanley Marsh 10 Cadillacs met de neus in de grond, als kunstwerk, neergezet. 20 Jaar geleden zijn de Cadillacs verplaatst maar deze plek blijft mensen aantrekken. Het mooie is dat je met zelfmeegebrachte stiften of spuitbussen op de Cadillacs mag tekenen en schilderen. Ook onze namen staan nu in witte verf op een Cadillac vereeuwigd. Of misschien wel niet vereeuwigd en heeft iemand anders vanmiddag zijn of haar naam over die van ons gekalkt....