Shop till you drop, the Strip en dan gokken!

6 april 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Eerst maar eens even zorgrn dat alle ruimte in de tassen ook opgevuld teruggaat naar Nederland, dat betekent: shoppen! Mogelijkheden genoeg in Vegad. Van de chique hotel boutique's als Prada, Gucci en Louis Vuitton, de twee enorme outlet centers tot de 50 cent souvenir shopjes op de hoek. Uitgeshopt stappen we op the Duece, waarmee we van Freemont in een klein half uurtje uitstappen in het hart van Vegad, the Strip. We pakken een biertje, er wordt hier niet voor niets gezegd: 'save water, drink beer'. Eten een Hells kitchen burger van ome Gordon Ramsey en zien de stroom mensen aan ons voorbijgaan. Mensen van allerlei pluimage uitgedost in de meest vreemde creaties, dronken lorren, dames van lichte zeden, oude gefacelifte lijken in een strak jurkje, noem maar op je vindt het hier. Amsterdam in het viervoudig kwadraat? Nee, eigenlijk kan je Vegas nergens mee vergelijken.
Grab Vegas by the dice, dat is wat we doen in het Golden Nugget casino, zei het in zeer bescheide mate. We zijn geen Vegas-maagden na onze kennismaking in 2012 en we weten dat in het Golden Nugget een fantastische, supergrote eenarmige bandiet staat. De eerste gespeelde dollar is er direct 10 waard!