Van Nashville Sound en Country naar Soul, Gospel en Rock 'n Roll

15 maart 2016 - Memphis, Mississippi, Verenigde Staten

Onderweg naar het mekka van de Soul en Gospel, maar ook een trekpleister voor de liefhebbers van Rock 'n Roll. Onderweg naar Memphis, Tennessee. Zelfs de radiozenders veranderen geleidelijk van muzieksoort. Geen Nashville Sound meer te horen, het is met name gospel wat de klok slaat.
De groene borden geven het al aan en daar zien we het tussen de bomen door op een glooiende heuvel liggen: Graceland, daar waar Elvis leeft. Zeg niet geleefd heeft, want het voortbestaan van The King is hier heilig. Graceland; toeristische trekpleister ten top maar voor velen ook een bedevaartsoord, een plek waar men kan zien, proeven hoe Hij heeft geleefd, een plek waar gebeden mag worden. Ronduit uitzinnige bedragen worden gevraagd voor de meest uitgebreide touropties waarbij men ervanuit gaat dat er ook nog wel het een en ander aangeschaft gaat worden in een van de talloze souvenirshops. Gelukkig is het - zeg maar pretpark gedeelte - gescheiden van het huis zelf en ligt op een behoorlijke afstand. Evenzogoed tellen we ieder 40 dollar neer voor de tour. Memphis verlaten zonder Graceland gezien te hebben is een no go. Omdat we redelijk vroeg zijn klimmen we, uitgerust met een Ipad met koptelefoon, aan boord van de shuttle die ons naar wat ik hier van fans gehoord heb; het heilige der heiligen.