Jezus redt...

12 maart 2016 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Illinois, Indiana, Kentucky en nu ook Tennessee... Rijdend over de Interstates, de provinciale wegen en de kleine boeren landweggetjes zie je een grote gemene deler aan je voorbij trekken: de kerk.
Gebouwd van verschillende materialen, afwijkend van formaat, uitzonderlijk van vorm of juist meer traditioneel. Van een eenvoudige houten schuur tot een geheel ut glas opgetrokken sculptuur. Diensttijden zijn hier overwegend traditioneel Europees met hier een daar een uitzondering en natuurlijk staat de deur naar sereniteit altijd open. Allen dragen een gelijke boodschap, vroeger eenvoudig geschilderd op wit gekalkte muren of geprint op een spandoek. Nu in schreeuwende en felgekleurde led_verlichting, een bijna wanhopige poging om de aandacht te vragen voor.
Ik vraag me - terwijl het landschap langs me heen glijdt - af; waarom zoveel religie's, waarom zoveel verschillen wanneer de boodschap steeds dezelfde is; Jezus redt.

1. Pa en Ma:
    12 maart 2016
    Een mooi verhaal, leuk wat je schrijft .
    Groetjes.
  2. Bianca:
    12 maart 2016
    Amen... Gelukkig voelen jullie je thuis in de buurt van een kerk ;-)
    Al hebben de kerken in Oldebroek en Mombaldone tot nu toe nog geen schreeuwende felverlichte led verlichting hihihi
    Gezellig om jullie verhalen te lezen. Geniet heerlijk samen.
    Liefs vanuit lente-achtig Heemskerk