Aankomst in Bangkok. ..

13 mei 2015 - Bangkok, Thailand

Het is een goed weerzien met Bangkok, het voelt als een warme deken. Letterlijk en figuurlijk gesproken want het is 36 graden met een luchtvochtigheid van 75%. Even schakelen dus.
Bagage opgehaald en taxi-ticket gekocht. We hebben het als eerder in onze reisverhalen geschreven maar ook nu stopte de meest aftandse taxi voor onze neus en werden door de chauffeur met een vriendelijke lach gevraagd plaats te nemen in de 'luxury cab'. En passant voegde hij er nog aan toe dat we beter met de trein hadden kunnen gaan, want de stad is erg ver.
Persoonlijk denk ik dat het niet de afstand is maar het feit dat lezen gewoon erg lastig is. Terwijl we het adres op papier in Engels en Thai bij ons hadden. In de eerste bocht stopte de chauffeur de auto en 'las' het adres nog eens. Daarna werd het adres bij de tolweg nog eens nagevraagd. En met vraagtekens in de ogen vervolgde de chauffeur zijn weg, een enorme regenbui trotseren met maar 1 ruitenwisser.
Na een kleine 3 kwartier kwamen we aan bij het Chillax Resort en gelukkig is dat ook het hotel waar we een kamer gereserveerd hebben.