Een kennismaking met The Mother Road

23 maart 2013 - Atlanta, Illinois, Verenigde Staten

Alles heeft hier een tweede naam of bijnaam, zo ook Route 66, ook wel The Mother Road genoemd. Een koude nacht maar onder twee dekbedden hebben we daar weinig van meegekregen. De warmte trekt wel uit je lijf bij het aanzien van de staat waarin de douches en de toiletten verkeren. Hier wordt je niet vrolijk van.... Een snelle douche, ontbijtje en met gierend rubber op zoek naar de 66! Duurt niet lang voordat deze gevonden is. We starten niet helemaal bij het begin, we eindigen ook niet aan het einde vsn de route. In Dwight vinden we een oud Texaco benzinestation, helaas pas in april geoprnd. Jammer, er staat veel moois binnen. In Odell een oud station van de Standard Oil Compagny. Route 66 meandert door het landschap, dan links van de interstate en dan weer rechts. Ook het minidorpje Shirley ligt aan de 66, helaas zonder de veel voorkomende watertoren waarop de plaatsnaam vermeld is. Ik moet het doen met een schamel plaatsnaambordje.... Een bak koffie en een donut in de truckstop ' Dixie Travrl Plaza, die hier al is sinds de aanleg van de 66. Door naar Atlanta waar we onze eerste Muffler man zien. Figuren van ca. 8 meter hoog, ooit door de hele USA verspreidt, gebruikt als reclamepop voor automotive shops. De Muffler Men die er nu nog zijn zijn in ere hersteld.