Chicago, de aankomst

21 maart 2013 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

de vlucht met United Airlines is goed verlopen, op wat openvliegende bagagekleppen en een waterlekkage van de airco na. Op de snelheid niets aan te merken, we zijn drie kwartier eerder geland. Door de immigratiedienst na opnieuw aan een kruisverhoor onderworpen te zijn, vingerafdrukken en duimafdruk genomen en niet te vergeten even lachen naar het vogeltje (zonder bril en vooral niet lachen). Na het beantwoorden van de laatste vraag mochten we dan eindelijk de USA in. Geen shuttlebus te zien daarom maar een taci genomen naar het hotel wat ongeveer 5 km verderop ligt. Gelukkig treffen we een analfabete, uit Noord Afrika afkomstige, geografisch niet onderlegde en slecht Engels sprekende tacichauffeur die geen idee heeft waar het Best Western hotel gelegen is. Zo duurt een ritje van nog geen 10 minuten al snel een half uur. Best lastig als je het adres van het hotel in het Engels spelt en de chauffeur heeft geen idee welke letter hij op zijn navigatie systeem moet intoetsen. Wat is er nou moeilijk aan 10300 West Higgings Avenue..... of zou mijn engels door de jaren heen wat roestig geworden zijn. Toch raar, de andere engelstaligen die we vandaag ontmoet hebben hebbrn daar geen probleem gehad.

1. Ellen:
    22 maart 2013
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Nu ff bijkomen. Veel liefs van ons.
  2. Jan:
    22 maart 2013
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn.
    Ja, als het daar met de taxi chauffeurs net zo gaat als hier met de truck drivers....... (allemaal Polen en Roemenen)
    Ik hou je in de gaten.... haha
    Veel plezier............
  3. Nelly goris:
    22 maart 2013
    goed aangekomen dus, mooi...en ach die taal, dat is hier ook zo en dat weet je, als je een italiaan engels hoort spreken lach je je rot, toch? Maar dat kan jullie pret nooit drukken, lekker genieten van het tijdverschil, en we zijn erg benieuwd naar het volgende verslag. veel plezier en knuffels van ons...
  4. 23 maart 2013
    Jullie gaan het vast heel gaaf vinden . en eenmaal langs de douane zijn de mensen best vriendelijk was mijn ervaring . geniet er van .
  5. Zander:
    24 maart 2013
    Fijn dat jullie heelhuids overgekomen zijn, en begint het veel succewij volgen jullie,