Chicago, de aankomst

21 maart 2013 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

de vlucht met United Airlines is goed verlopen, op wat openvliegende bagagekleppen en een waterlekkage van de airco na. Op de snelheid niets aan te merken, we zijn drie kwartier eerder geland. Door de immigratiedienst na opnieuw aan een kruisverhoor onderworpen te zijn, vingerafdrukken en duimafdruk genomen en niet te vergeten even lachen naar het vogeltje (zonder bril en vooral niet lachen). Na het beantwoorden van de laatste vraag mochten we dan eindelijk de USA in. Geen shuttlebus te zien daarom maar een taci genomen naar het hotel wat ongeveer 5 km verderop ligt. Gelukkig treffen we een analfabete, uit Noord Afrika afkomstige, geografisch niet onderlegde en slecht Engels sprekende tacichauffeur die geen idee heeft waar het Best Western hotel gelegen is. Zo duurt een ritje van nog geen 10 minuten al snel een half uur. Best lastig als je het adres van het hotel in het Engels spelt en de chauffeur heeft geen idee welke letter hij op zijn navigatie systeem moet intoetsen. Wat is er nou moeilijk aan 10300 West Higgings Avenue..... of zou mijn engels door de jaren heen wat roestig geworden zijn. Toch raar, de andere engelstaligen die we vandaag ontmoet hebben hebbrn daar geen probleem gehad.