Adios New Mexico, howdi Arizona

30 maart 2013 - Bluff, Utah, Verenigde Staten

In alle vroegte nemen we afscheid van Zuni pueblo en rijden we over de 264 naar Window Roch waarmee we ook afscheid nemen van New Mexico. Howdi, Arizona! We blijven de dmalle 264 volgen door wederom een prachtig gebied met vele vergezichten, bergrn, rotspartijen in alle aardse kleuren. We reizrn door het land van de Navajo indianen. Chinle komt in zicht en daarmee ook de Canyon de Chelly (spreek uit Canyon de Sjee). In het bezoekerscentrum krijgen we een kaart van het gebied. 4 Canyons samen vormen deze dit zusje van de Grand Canyon. Er zijn bewijzen gevonden van 5000 jaar onafgebroken bewoning van de canyon en dit gebied wordt nog steeds door Navajo indianen bewoond. We rijden de South Rim drive van 18.5 mile lang met 7 uitkijkpunten. De een nog mooier dan de ander. Prachtig is de White House overlook waar je de ruines van huizen ziet die bewoond zijn geweest van 1040 tot en met 1275. Last maar zeker not least; de Spider Rock overlook. Een smalle in tweeen gespleten zandstenen pilaar die 244 meter boven de omgeving uitsteekt. Volgens de Navajo woont hier spiderwoman, nee niet de vrouw van spiderman! Maar de spinnenvrouw die mensen heeft geleerd hoe ze moeten weven. Ongrlofelijk dat je geen entree hoeft te betalen voor het bezichtigen van dit park en haar prachtige natuurschoon.